Artykuły

Wychowanie fizyczne

Drukuj

Ocena celująca

1. Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą.

2. Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym na terenie szkoły lub też w innych formach związanych z kulturą fizyczną.

3. Zajmuje punktowane miejsca na zawodach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych, miejskich.

Ocena bardzo dobra

1. Uczeń całkowicie opanował materiał programowy.

2. Jest bardzo sprawny fizycznie.

3. Ćwiczenia wykonuje z właściwa techniką, pewnie, w odpowiednim tempie i rytmie oraz dokładnie, zna założenia przepisów dyscyplin sportowych zawartych w programie.

4. Posiada duże wiadomości z zakresu kultury fizycznej i umiejętnie wykorzystuje je w praktycznym działaniu.

5. Systematycznie doskonali swoją sprawność notoryczną i wykazuje duże postępy w osobistym usprawnianiu, zna zasady higieny i bezpieczeństwa, rozwija poczucie odpowiedzialności za swoje zdrowie.

6. Jego postawa społeczna, zaangażowanie i stosunek do przedmiotu nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.

7. Bierze aktywny udział w zajęciach SKS i zawodach sportowych, nie jest to jednak działalność systematyczna.

8. Uczeń opuścił 1-3 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.

Ocena dobra

1. Uczeń w  stopniu dobrym opanował materiał programowy.

2. Dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną

3. Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość szybko i dokładnie oraz z małymi błędami technicznymi.

4. Posiadane wiadomości potrafi wykorzystać w praktyce przy pomocy nauczyciela.

5. Nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnianiem, wykazuje stałe i dość dobre postępy w tym zakresie.

6. Jego postawa społeczna i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą większych zastrzeżeń.

7. Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.

8. Uczeń opuścił 4-6 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.

Ocena dostateczna

1. Uczeń opanował materiał programowy ze znacznymi lukami.

2. Dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną.

3. Ćwiczenia wykonuje niepewnie, w nieodpowiednim rytmie i tempie oraz z większymi błędami technicznymi.

4. Wykazuje małe postępy w usprawnianiu motorycznym.

5. W jego wiadomościach i umiejętnościach z zakresu kultury fizycznej są znaczne luki, a tej wiedzy nie potrafi wykorzystać w praktyce.

6. Przejawia pewne braki w zakresie wychowania społecznego, postawie i stosunku do kultury fizycznej.

7. Uczeń opuścił 7-10 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.

Ocena dopuszczająca

1. Uczeń nie opanował materiału programowego w stopniu dostatecznym i ma poważne luki.

2. Jest mało sprawny fizycznie.

3. Ćwiczenia wykonuje niechętnie i z dużymi błędami technicznymi.

4. Posiada małe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, nie potrafi wykonać prostych zadań związanych z samooceną.

5. Nie jest pilny, wykazuje bardzo małe postępy w usprawnianiu.

6. Przejawia poważne braki w zakresie wychowania społecznego, ma niechętny stosunek do ćwiczeń.

8. Uczeń opuścił 11-20 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.

 
Ocena niedostateczna

1. Uczeń jest daleki od spełniania wymagań stawianych przez program.

2. Posiada bardzo niską sprawność motoryczną.

3. Wykonuje jedynie najprostsze ćwiczenia i w dodatku z rażącymi błędami.

4. Charakteryzuje się praktyczną i teoretyczną niewiedzą w zakresie wychowania fizycznego.

5. Ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnianiu.

6. Wykazuje duże i rażące braki w zakresie wychowania społecznego.

7. Uczeń opuścił ponad 20 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.
 

ND - niedyspozycja

BS – brak stroju

NC – nieobecność nieusprawiedliwiona

 Dodatkowo uczeń może otrzymać plusy lub minusy za aktywność na lekcji.

 Plus można otrzymać za:

· czynny, aktywny udział w lekcji, współpracę z nauczycielem,

· prowadzenie rozgrzewki, propozycje ćwiczeń uspokajających i korekcyjnych,

· wiadomości dotyczące lekcji wychowania fizycznego, form czynnego wypoczynku i jego znaczenia, propozycje spędzenia czasu wolnego,

· organizację zawodów międzyszkolnych np. z okazji Dnia Dziecka, Dnia Sportu,

· udział w zawodach, zajęciach pozalekcyjnych,

· poprawę wyników w testach,

· sędziowanie gier sportowych.

 Za trzy kolejne plusy można uzyskać ocenę cząstkową bardzo dobrą lub celującą.

 Minusy otrzymujemy za:

 · nieusprawiedliwione nieobecności,

· brak stroju,

· brak dyscypliny,

· wulgarność,

· nieposzanowanie sprzętu.

 Za trzy minusy uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.

Copyright 2012. Joomla Templates 2.5 | administracja serwisem: mgr Ewa Domagała