Artykuły
Wychowanie fizyczne
Ocena celująca
1. Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą.
2. Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym na terenie szkoły lub też w innych formach związanych z kulturą fizyczną.
3. Zajmuje punktowane miejsca na zawodach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych, miejskich.
Ocena bardzo dobra
1. Uczeń całkowicie opanował materiał programowy.
2. Jest bardzo sprawny fizycznie.
3. Ćwiczenia wykonuje z właściwa techniką, pewnie, w odpowiednim tempie i rytmie oraz dokładnie, zna założenia przepisów dyscyplin sportowych zawartych w programie.
4. Posiada duże wiadomości z zakresu kultury fizycznej i umiejętnie wykorzystuje je w praktycznym działaniu.
5. Systematycznie doskonali swoją sprawność notoryczną i wykazuje duże postępy w osobistym usprawnianiu, zna zasady higieny i bezpieczeństwa, rozwija poczucie odpowiedzialności za swoje zdrowie.
6. Jego postawa społeczna, zaangażowanie i stosunek do przedmiotu nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
7. Bierze aktywny udział w zajęciach SKS i zawodach sportowych, nie jest to jednak działalność systematyczna.
8. Uczeń opuścił 1-3 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.
Ocena dobra
1. Uczeń w stopniu dobrym opanował materiał programowy.
2. Dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną
3. Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość szybko i dokładnie oraz z małymi błędami technicznymi.
4. Posiadane wiadomości potrafi wykorzystać w praktyce przy pomocy nauczyciela.
5. Nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnianiem, wykazuje stałe i dość dobre postępy w tym zakresie.
6. Jego postawa społeczna i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą większych zastrzeżeń.
7. Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.
8. Uczeń opuścił 4-6 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.
Ocena dostateczna
1. Uczeń opanował materiał programowy ze znacznymi lukami.
2. Dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną.
3. Ćwiczenia wykonuje niepewnie, w nieodpowiednim rytmie i tempie oraz z większymi błędami technicznymi.
4. Wykazuje małe postępy w usprawnianiu motorycznym.
5. W jego wiadomościach i umiejętnościach z zakresu kultury fizycznej są znaczne luki, a tej wiedzy nie potrafi wykorzystać w praktyce.
6. Przejawia pewne braki w zakresie wychowania społecznego, postawie i stosunku do kultury fizycznej.
7. Uczeń opuścił 7-10 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.
Ocena dopuszczająca
1. Uczeń nie opanował materiału programowego w stopniu dostatecznym i ma poważne luki.
2. Jest mało sprawny fizycznie.
3. Ćwiczenia wykonuje niechętnie i z dużymi błędami technicznymi.
4. Posiada małe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, nie potrafi wykonać prostych zadań związanych z samooceną.
5. Nie jest pilny, wykazuje bardzo małe postępy w usprawnianiu.
6. Przejawia poważne braki w zakresie wychowania społecznego, ma niechętny stosunek do ćwiczeń.
8. Uczeń opuścił 11-20 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.
Ocena niedostateczna
1. Uczeń jest daleki od spełniania wymagań stawianych przez program.
2. Posiada bardzo niską sprawność motoryczną.
3. Wykonuje jedynie najprostsze ćwiczenia i w dodatku z rażącymi błędami.
4. Charakteryzuje się praktyczną i teoretyczną niewiedzą w zakresie wychowania fizycznego.
5. Ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnianiu.
6. Wykazuje duże i rażące braki w zakresie wychowania społecznego.
7. Uczeń opuścił ponad 20 godz. lek. z powodu: ND, BS, NC w semestrze.
ND - niedyspozycja
BS – brak stroju
NC – nieobecność nieusprawiedliwiona
Dodatkowo uczeń może otrzymać plusy lub minusy za aktywność na lekcji.
Plus można otrzymać za:
· czynny, aktywny udział w lekcji, współpracę z nauczycielem,
· prowadzenie rozgrzewki, propozycje ćwiczeń uspokajających i korekcyjnych,
· wiadomości dotyczące lekcji wychowania fizycznego, form czynnego wypoczynku i jego znaczenia, propozycje spędzenia czasu wolnego,
· organizację zawodów międzyszkolnych np. z okazji Dnia Dziecka, Dnia Sportu,
· udział w zawodach, zajęciach pozalekcyjnych,
· poprawę wyników w testach,
· sędziowanie gier sportowych.
Za trzy kolejne plusy można uzyskać ocenę cząstkową bardzo dobrą lub celującą.
Minusy otrzymujemy za:
· nieusprawiedliwione nieobecności,
· brak stroju,
· brak dyscypliny,
· wulgarność,
· nieposzanowanie sprzętu.
Za trzy minusy uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.